Helaas is deze avond geannuleerd.........
Met een achtergrond in de jeugdzorg, meer dan 10 jaar ervaring in de gezondheid- en sportwereld en als eigenaar van een personal training & Coaching studio weet Guus van Diest waar hij het over heeft als het gaat om persoonlijk- en specifiek vitaal leiderschap.
Fysieke fitheid en mentale weerbaarheid als basis, dat is waar Guus sterk in gelooft en waar hij dagelijks, samen met zijn team, zijn members in traint.
Eigenaarschap, in de breedste zin des woords.
Doormiddel van fysieke training in combinatie met coaching & educatie programma’s heeft Guus met zijn team al honderden mensen geholpen aan dat wat voor hen belangrijk is. Altijd startend met leiderschap.
Guus zal je tijdens deze avond meenemen in bewustwording van gewoonte en patronen en helpt jou te zien, wat jij nog niet ziet, zodat ook jij aangezet wordt tot leiderschap.
We starten om 20.00 uur, zaal open om 19.30 uur
De toegang is na aanmelding, gratis
Je kent vast wel mensen uit je omgeving of misschien ben jij het zelf wel. Mensen die
alleen maar kunnen klagen, zeuren, in de rol van slachtoffer blijven zitten. Mensen die
zich krampachtig vast blijven houden aan hun beperkende/belemmerende overtuigingen.
Mensen die er winst bij hebben om deze patronen vast te blijven houden.
Overtuigingen bepalen compleet wat je wel en niet bereikt in het leven. Een overtuiging is iets wat je gelooft. Deze overtuigingen kunnen gunstig zijn of ongunstig. Achter al deze mentale overtuigingen zitten ook emotionele overtuigingen die in eerste instantie zijn aangeleerd door je ouders, broers, zussen en omgeving vanuit je eerst 12 levensjaren.
Een paar voorbeelden van deze overtuigingen zijn: Ik kan het niet, ik ben niet goed genoeg, ik ben niet lief genoeg, ik doe het wel alleen, die ander kan het beter, doe maar gewoon, fysiek kan ik dit niet aan, wie zit er nou op mij te wachten.
Door naar je Bull-Shit verhalen te kijken kun je jouw patronen ontdekken en zien waar ze ontstaan zijn. Je kunt er dan voor kiezen om ze nog langer vast te houden, wat meestal niet meer kan, of je laat ze los en je neemt de volledige verantwoordelijkheid voor je leven in het NU.
Jij creëert je eigen leven.
Op maandag 13 mei neemt Marianne vd Weijer je 2 uur mee op reis door je Bull-Shit heen en leert ze je hoe je voorgoed kunt afrekenen met deze beperkende/belemmerende overtuigingen.
Als je het eenmaal ziet kun je het niet, niet meer zien.
De entree is gratis maar meld je wel even aan
Aanvang 20.00 uur
Zaal open 19.30 uur
Wil je beter begrijpen waarom mensen zich gedragen zoals ze doen? Ben je geïnteresseerd in het verbeteren van je relaties, zowel persoonlijk als professioneel?
Kom dan op maandag 8 april naar onze bijeenkomst van het Inspiratie Netwerk 0413 en neem deel aan deze boeiende workshop over de Big 5 Persoonlijkheidskenmerken!
De Big 5 persoonlijkheidsdimensies voorspellen hoe iemand zich gedraagt, keuzes maakt en hoe je het beste met hen kunt communiceren. Dat klinkt misschien als een uitdaging, maar als je goed kunt luisteren en herkent wat lichaamstaal onthult over iemands patronen valt dat reuze mee.
In deze workshop krijg je dan ook tips waarop je specifiek kunt letten. Denk bijvoorbeeld aan taalgebruik, lichaamstaal, kleding en gedrag om de voorkeuren te herkennen. Hierbij gaan we niet alleen naar anderen kijken, maar ook naar de patronen van onszelf.
De workshop wordt gegeven door Anke Lommen, zij is trainer en (team) coach op het gebied van persoonlijk leiderschap, verbinding maken, betekenisvol werken en non-verbale communicatie.
Kom en ontdek hoe je de Big 5 Persoonlijkheidskenmerken kunt gebruiken om meer inzicht te krijgen in jezelf en anderen.
Een ding is zeker, na deze avond kijk je met een nieuwe, frisse blik naar anderen!
Je bent van harte welkom!
De toegang is gratis maar meld je wel even aan.
Aanvang 20.00 uur. Zaal open 19.30 uur
Heb je ooit gehoord van de geheugentechniek? Dat zou best wel eens kunnen, want acht jaar geleden was geheugentrainer Rick de Jong ook al eens te gast bij het inspiratienetwerk 0413. Hoog tijd voor een hernieuwde kennismaking én om de geheugens op te frissen.
Rick de Jong zal verhalen over wat geheugenvaardigheid eigenlijk is en hoe je zelf je brein kunt trainen om het krachtig en weerbaar te maken. Heel specifiek zal hij ingaan op het onthouden van getallen. Ontdek op 11 maart hoe ook jij getallenreeksen kunt vasthouden. Telefoonnummers, pincodes en wachtwoorden zullen geen drempelvrees meer oproepen. Rick is dé persoon om jou deze geheugenvaardigheid aan te leren. In 2015 heeft hij een zeventien jaar oud Europees geheugenrecord verbroken door 22.612 cijfers van het getal pi uit het hoofd én natuurlijk in de juiste volgorde op te noemen. Hoe? Dat hoor je bij het Inspiratienetwerk 0413.
De tweede helft van de avond krijgt inhoudelijk een verrassende wending. Eerst zijn we samen ingegaan op hoe informatie in het hoofd te stoppen, maar vervolgens is er aandacht voor het fenomeen "het hoofd leegmaken". Hoe kunnen we namelijk onze gejaagde gedachten tot rust brengen? Rick betoogt dat we hiervoor ook de geheugentechniek kunnen gebruiken. Hij zal dit toelichten met een nieuw fenomeen: MEMORY MEDITATION. Benieuwd naar deze bijzondere onderwerpen? Vergeet dan niet om in te schrijven.
Nadere Informatie over de spreker: Rick de Jong
Over Rick; Rick is professioneel geheugensporter, breintrainer en Europees Pi record houder. Hij weet uit ervaring dat mensen enorm veel baat hebben bij het leren en toepassen van geheugentechnieken.
Maandag 19 februari trappen we het "IN0413- jaar" vrolijk af en starten we met een workshop "Lachen met Els".
Lachen is gezond en... je kunt je lachspieren trainen!
De workshop wordt aangeboden door Els Pfann.
Deze sprankelende vrouw is sinds 2002 actief als lachcoach. Uitbundig en energiek deelt zij haar lach-o-logica. Lachen creëert een uniek samenspel van lichaam, adem en denken volgens haar. Haar jarenlange ervaring als zowel entertainer als yogadocent geven haar workshops een aantrekkelijke mix van amusement en diepgang.
Je zult merken dat haar hartelijke lach onweerstaanbaar aanstekelijk is. Els is ook zangeres en kan soms -als vrolijke noot- spontaan in zingen uitbarsten tijdens workshops. Ontdek de kracht van je lach in deze vrolijke lachspier-workout.
meer info : www.elspfann.nl
Aanvang: 20.00 uur
Toegang: gratis, aanmelden verplicht
Locatie:
Muzerijk
Klarinetstraat 4
5402 BE Uden
2023 was voor de digitale ondernemer weer een eventfull jaar met volop interessante ontwikkelingen. Twitter onder Musk was een zogenaamde rollercoaster die nog steeds voortraast, maar er kwamen ook alternatieven.
AI zag een doorbraak; maar is dat allemaal wel positief of moeten we ook kanttekeningen plaatsen?
Op het van online veiligheid kregen passkeys een doorbraak, maar dat heeft ook twee belangrijke obstakels voordat we overal wachtwoordloos kunnen inloggen.
Net zoals in voorgaande jaren neemt online consultant Herman Couwenbergh ons weer mee op een reis door het jaar en kijkt hij ook naar wat 2024 ons wellicht gaat brengen!
Heb je op maandag 13 november al plannen? Nee? Geweldig, want we willen je graag uitnodigen voor een interessante bijeenkomst van Inspiratie Netwerk 0413 in Uden, waar we samen gaan duiken in het boeiende onderwerp van neuromarketing en breinmanagement.
Datum: Maandag 13 november
Tijd: 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur
Plaats: Uden, Muzerijk
Spreker: Annemarie Ruis
Onderwerp: "Neuromarketing: Slimme marketing en jouw keuzes"
Annemarie Ruis is een enthousiaste professional die ons zal laten zien hoe marketing onze keuzes beïnvloedt. Deze bijeenkomst is bedoeld voor iedereen die nieuwsgierig is naar hoe onze hersenen reageren op marketingtrucs en hoe we deze kennis kunnen gebruiken in ons dagelijks leven.
Het wordt een informele en leerzame avond vol waardevolle inzichten en de kans om te netwerken met andere geïnteresseerde individuen uit de regio.
Meld je nu aan om je plek te reserveren. Deelname is gratis.
We hopen je te zien op 13 november voor een boeiende avond vol inspiratie en gesprekken. Als je vragen hebt of meer informatie wilt, neem dan gerust contact met ons op.
Laten we samen leren en inspireren!
Met vriendelijke groet,
Joost & Susan
Inspiratie Netwerk 0413
Doe mee aan een workshop over Blender-basics waar je leert hoe je Blender 3D-modellen kunt maken met Blender. Ook zullen we snel laten zien hoe je animaties en simulaties kunt maken. Deze workshop is perfect voor beginners die de basis van Blender willen leren en aan de slag willen met 3D-modellering. De workshop behandelt onderwerpen zoals de Blender-interface, modellering, texturering, belichting en rendering. De workshop wordt geleid door ervaren Blender-gebruikers die je stap voor stap door het proces zullen begeleiden.
Registratie: Om je te registreren voor de workshop, klik je op onderstaande link:
De workshop is gratis, maar registratie is vereist omdat er beperkte plaatsen beschikbaar zijn.Vereisten: Er is geen ervaring met Blender vereist.
== Deelnemers moeten echter basis computervaardigheden hebben en hun EIGEN laptops meenemen met Blender geïnstalleerd.
==
Blender kan gratis worden gedownload van de officiële Blender-website
We hopen je daar te zien!
de natuur als inspiratiebron voor innovatieve ontwikkelingen.
De natuur is al 3,8 miljard jaar bezig om levende wezens te ontwerpen die kunnen overleven én het stokje kunnen doorgeven aan de volgende generaties. In die tijd zijn een groot aantal varianten getest. Ontwerpen die niet bleken te werken, gingen de prullenbak in. Planten of dieren die nu leven, bewijzen daarmee dat ze een goed ontwerp hebben. Door de vormen, materialen en systemen in de natuur goed te onderzoeken en na te bootsen, kunnen wij duurzame producten en processen ontwerpen.
Vliegtuigvleugels, klittenband en zelfreinigende muurverf zijn zomaar wat voorbeelden van innovatieve ontwikkelingen gebaseerd op en geïnspireerd door de natuur.
Op maandag 11 september trappen we, na de zomerstop, onze bijeenkomsten van het Inspiratie Netwerk 0413 af met Marleen de Kanter als gastspreker. Als bioloog is zij al jaren gefascineerd door wat de natuur ons kan bieden en heeft zij zich de afgelopen jaren verdiept in wat Biomimetica ons kan brengen.
Marleen zal natuurlijk ingaan op de onderliggende theorie, maar het zal vooral een interactieve, levendige bijeenkomst worden op het snijvlak van wetenschap,technologie, duurzaamheid en innovatie.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden zal zij je zeker weten te inspireren.
Ben jij erbij?
Toegang is gratis, aanmelden is verplicht.
Aanvang 20.00 uur
Op maandag 8 mei gaan we speednetwerken!
Leer nieuwe deelnemers en ondernemers kennen, praat bij met oude bekenden, wissel kennis en ervaringen uit en verken de mogelijkheid tot samenwerken tijdens onze energieke en inspirerende speednetwerkbijeenkomst op onze vaste locatie bij Muzerijk in Uden.
Bij ons gaat het om kort en krachtig uitwisselen wie je bent, wat je doet, waar je hulp bij kunt gebruiken en wat je voor een ander zou kunnen betekenen. Geen ellenlange verhalen aanhoren (of afsteken), maar snel en efficiënt netwerken.
Hoe werkt het ♦️Speednetwerken♦️ in het kort:
Zodra het speednetwerken begint dan krijgen de deelnemers een plaats aan de tafel tegenover een andere deelnemer . Jij gaat 4 tot 6 minuten in gesprek met een andere leuke deelnemer e/o ondernemer. Na deze 4 / 6 minuten wissel je weer van gesprekspartner en dan gaat opnieuw de gesprekstijd weer in. Op deze manier leer je in korte tijd (en op leuke en originele wijze, daar zorgen wij voor) mede deelnemers e/o ondernemers kennen. We starten dan de stopwatch en kun je een leuk gesprek beginnen met een andere deelnemer/ondernemer.
Ging de tijd iets te snel? Geen zorgen! Na afloop is er nog voldoende tijd om verder te netwerken en bijvoorbeeld een eerder speeddategesprek in alle rust te vervolgen.
Dus, ben jij er bij? Nodig vooral ook mensen uit je eigen netwerk uit. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
We starten om 20.00 uur (zaal open 19.30 uur)
Schrijf je snel in en mis deze kans niet om nieuwe connecties te maken en je netwerk uit te breiden
Wil jij meer weten over digitaal projectmanagement met 3D bouw informatie modellen en 4D bouw planning en simulaties? Dan hebben wij goed nieuws voor jou!
Op maandag 17 april organiseert ons inspiratie netwerk 0413 een avond vol inspiratie en innovatie met sprekers Joost Wijnen en Stephan Klotz. Als klap op de vuurpijl laten zij ook nog even zien hoe PowerBI dashboards met 3D BIM viewers interactief inzicht bieden.
De zaal is open vanaf half 8 en we starten om 8 uur. De entree is gratis, aanmelden is verplicht! Je vindt ons in het Muzerijk in Uden.
Kom gezellig langs om te leren, te netwerken en om te ontdekken wat de toekomst te bieden heeft. Wij hebben er in ieder geval zin in en hopen jou ook te zien!
Tot snel,
Joost & Susan
IN0413
Graag nodigen wij jullie uit voor onze inspiratie netwerk 0413 bijeenkomst met als onderwerp ChatGPT. Deze bijeenkomst zal plaatsvinden op maandag 6 maart om 20:00 en zal een geweldige kans bieden om meer te leren over de mogelijkheden en toepassingen van ChatGPT.
ChatGPT is een van de meest geavanceerde technologieën op het gebied van Natural Language Processing en is dan ook al veel in de media voorbij gekomen. Deze technologie is zeker niet alleen bruikbaar voor studenten. Of je nu een softwareontwikkelaar, een data-analist of gewoon nieuwsgierig bent naar de toekomst van communicatie, deze bijeenkomst biedt een unieke kans om meer te leren over ChatGPT en hoe het kan worden toegepast in verschillende sectoren.
We kijken er naar uit om jullie te verwelkomen op onze inspiratie netwerk 0413 bijeenkomst en om samen te verkennen hoe ChatGPT onze manier van communiceren kan veranderen.
Meld je nu aan en reserveer je plek voor deze inspirerende bijeenkomst!
Nico Verheijden van DAVID, bureau voor strategie, branding en communicatie neemt je mee in zijn wereld van creativiteit. Aan de hand van ervaringen, werkvormen en inzichten laat hij zien hoe creativiteit kan werken en dat iedereen creatief is. Onderdeel van de inspiratiesessie vormt een creatief spel.
Nico is een ervaren professional in het marketing- en communicatievak, zowel in een rol als ondernemer als in een rol als adviseur. Hij is gefascineerd door wat het je oplevert als je je als merk op een goede manier weet te manifesteren, zowel intern als in een veranderende markt. Hij heeft de afgelopen jaren verschillende grote organisaties geholpen de vertaalslag te maken van strategie naar merk, communicatie en gedrag. Nico is analytisch sterk en werkt en communiceert met een aanstekelijk enthousiasme waarmee hij alle lagen van een organisatie weet te raken.
We trappen 2023 af met een interactieve bijeenkomst om samen te brainstormen over tips, apps en tools die ons kunnen helpen om efficiënter en productiever te werken. We willen graag van elkaar leren en onze kennis delen, dus we vragen iedereen om hun favoriete tips, apps en tools mee te brengen naar de bijeenkomst.
(Uiteraard hebben wij ons lijstje al klaar voor jullie en dat krijgen jullie na wat updates ook mee naar huis)
We hopen dat jullie allemaal kunnen komen en dat we samen een leerzame en nuttige bijeenkomst kunnen hebben. Het zou fijn zijn als je je aanmeldt via onderstaande link, zodat we weten hoeveel mensen we kunnen verwachten.
We kijken ernaar uit om jullie te zien op maandag 16 januari 2023 te zien.
De entree is deze avond gratis, graag aanmelden.
Voor onze laatste sessie dit jaar hebben we herman Couwenbergh weer eens uitgenodigd. Het lijkt een traditie te worden om aan het eind van het jaar terug te kijken naar de ups en downs van het afgelopen jaar op het gebied van social media en de handige tools die je ervoor kunt inzetten.
Dus wat wordt de toekomst van Twitter onder Musk, wat is Mastodon en moet je daar actief op worden, zal AI gegenereerde afbeeldingen kunstenaars werkloos maken en meer…
Wie eerdere sessies van herman meemaakte weet dat het een 'fast-pace' avond zal worden volop interessante nieuwtjes en inzichten.
Op maandag 14 november duiken we in de wereld van Full body VR met Menno Bischops.
Werd VR voorheen voornamelijk gebruikt in games, tegenwoordig wordt VR ook veelvuldig ingezet in het bedrijfsleven. Denk hierbij aan toepassingen zoals Virtual training, Serious gaming, Digital prototyping en Location based XR entertainment.
In 2017 was Menno Bischops al eens te gast bij IN0413. We zijn inmiddels vijf jaar verder en Menno heeft zeker niet stil gezeten. Met zijn bedrijf VRee heeft hij een VR platform ontwikkeld voor full body VR toepassingen. Het bedrijfsleven maar ook klanten zoals de politie en defensie komen bij hen voor VR oplossingen en concepten.
Naast voorbeelden uit zijn dagelijkse werkveld zal hij belangstellenden ook de mogelijkheid geven om zelf de full body VR ervaring op te doen.
Aanvang: 20.00 uur
Zaal open 19.30 uur
De toegang is gratis.
Door je leven heen word je beïnvloed en wellicht gevormd door ervaringen, maar jouw design is in de basis consistent en verandert niet. Jouw unieke talenten en kwaliteiten zijn beschikbaar in wie jij bent. Hooguit jouw gedrag veranderd door de jaren heen.
Human Design is de blauwdruk van je leven. Deze blauwdruk wordt bepaald met behulp van je geboortedatum en je specifieke geboortetijd. Human Design is opgebouwd uit kennis uit de wetenschappelijke stromingen van kwantummechanica, biochemie, genetica en sterrenkunde. Ook dragen 4 esoterische systemen bij, namelijk; astrologie, de I-Ching, de Kabbala en de chakraleer.
Yvonne gaat deze avond nader in op Human Design en wat het voor jou kan betekenen. Ze spreekt met veel plezier, humor en energie. Door haar duidelijke en concrete manier van communiceren snapt iedereen gelijk waar ze het over heeft.
Yvonne Wierenga is Human Design specialist en coach. In haar praktijk leert ze mensen met behulp van hun unieke blauwdruk waar hun kwaliteiten en valkuilen liggen en leert ze hoe je de beste keuzes maakt, dicht bij jezelf. Ze heeft met deze methode direct duidelijk welke natuurlijke talenten er aanwezig zijn en welke blokkades er mogelijk kunnen zijn. Daarnaast is ze NLP-master, schaduw-coach en hypnotherapeut.
Aanvang 20.00 uur . Zaal open 19.30 uur
De entree is deze avond gratis, maar aanmelden is verplicht.
Helaas hebben we dit event moeten cancellen vanwege te weinig aanmeldingen.
We trappen het nieuwe seizoen van #IN0413 af op maandag 12 september met Ina Oostrom als spreker. Dit keer staat hypnose centraal als onderwerp.
"We staan nog maar aan het begin als het gaat om het begrijpen van het enorme potentieel van hypnose. Vast staat wel dat er vrijwel op alle gebieden hypnose een positieve rol kan spelen. Het levert een bewezen waardevolle bijdrage aan onder meer mentale en fysieke gezondheid, opvoeding, veiligheid, sport en management"
Deze avond legt Ina Oostrom uit wat hypnose is, hoe het werkt en hoe het inmiddels in verschillende disciplines wordt toegepast zoals bijvoorbeeld de medische hypnose. Bij belangstelling kan een demonstratie worden gegeven.
Ina Oostrom is eigenaar en directeur van HypnoseMentor en OMNI Hypnosis Training Center®️ Netherlands. Zij is (internationaal) spreker, schrijver en docent hypnotherapie.
De zaal gaat open om 19.30 uur, entree gratis na aanmelding.
Het internet gaat een nieuwe fase in.
Internet 1.0 ging over het uitwisselen van informatie. Startpagina, Yahoo en Google stonden aan de basis.
Internet 2.0 ging over het contact leggen met andere mensen. Hyves, MySpace, Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram zagen in deze periode het levenslicht.
Het aankomende internet, versie 3.0, gaat over het uitwisselen van waarde, over het bezitten en verhandelen van digitale eigendommen. Over NFT's* dus.
OpenSea, Rarible, CryptoPunks en de Bored Apes Yacht Club zijn het voorland van deze transformatie. Tijdens zijn presentatie schetst Sander Duivestein de toekomst van internet 3.0. Welkom in de metaverse!
We zijn trots dat we Sander als spreker bij het IN0413 mogen verwelkomen. Als Trend analist en spreker is hij bekend in Nederland en ver daar buiten. En vanaf 11 april dus ook in Uden en omstreken. :)
Echt Nep
Vers van de pers is zijn boek "Echt nep". Hierin lees je wat de gevolgen, kansen en gevaren zijn van nieuwe mogelijkheden om de realiteit te manipuleren. Na het lezen van Echt Nep begrijp je de impact en hypes van NFT's, de metaverse en vele andere nieuwe internettrends.
Gratis registreren
Voor het eerst in 2 jaar tijd zullen we weer een live bijeenkomst organiseren bij Muzerijk in Uden. Registreren is verplicht, het aantal plaatsen beperkt.
Entree is gratis, zaal open 19.45 uur, start 20.00 uur
*Een non-fungible token, niet-vervangbaar token of uniek token is een koppeling op een blockchain van een account aan een uniek digitaal item via een smart contract. NFT is een manier om eigenaarschap te koppelen aan digitale objecten zoals bijvoorbeeld de bovenstaande relatief simpele JPG collage van Beeple die voor 69,3 miljoen dollar is verkocht.
Helaas hebben we door nieuwe corona maatregelen deze bijeenkomst moeten annuleren.
Van Marketeer naar Verleider; Neuromarketing in de praktijk
Marketing draait om verleiding: hoe prikkel je de doelgroep zodat ze jouw product of dienst gaan kopen? Je kunt als marketeer ver komen door je intuïtie te volgen. Maar dan zit je er ook weleens naast, soms zonder dat je het doorhebt. Als neuromarketeer baseer je je keuzes op gedragswetenschappelijk onderzoek, waarbij je vooral naar het onbewuste gedrag van consumenten kijkt. Want wist je dat zij vooral onbewust beslissingen nemen?
Met kennis over hoe het brein werkt kun je inspelen op het onbewuste gedrag van consumenten. Dat doe je door overtuigingsprincipes in te zetten. Bijvoorbeeld ‘Self Efficacy’, een principe dat de conversies bij aanmeldformulieren met wel 26% omhoog kan duwen. Door de overtuigingsprincipes van neuromarketing slim in te zetten in de customer journey, verbeter je dus de effectiviteit van je marketingactiviteiten.
Waarom is dit webinar voor u interessant? - U krijgt inzicht in de werking van het brein - U leert de verschillende verleidingstechnieken- U verlaat het webinar met praktische tips hoe zelf verleidingstechnieken toe te passen
Over de spreker
Letty de Nijs is gespecialiseerd in neuro(gedrags)marketing. Ze helpt organisaties om meer uit hun marketing te halen. Dat doet ze door elk contactmoment te optimaliseren, waarbij ze zich baseert op data en kennis van het onbewuste brein. Met haar passie voor Persuasive- en Neuromarketing weet ze al meer dan tien jaar succesvolle campagnes op te zetten. Letty is een open en eerlijk persoon, charmant chaotisch en heerlijk positief ingesteld. Een fan van Vans, van haar oldtimer Mercedes busje en van de wind in haar kite!
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/lettydenijs/
Clubhouse: https://www.joinclubhouse.com/@letsgoneuro
Ineens was het er en had (bijna) iedereen het erover; Clubhouse.
Dit nieuwste, hippe social medium bestaat sinds april 2020. Sinds Elon Musk een openbaar interview hield in Clubhouse, afgelopen februari, werd deze app pas echt populair. Inmiddels staat Clubhouse hoog in de Nederlandse App Store en vind je er ook vele BN'ers.
Wat is Clubhouse?
Waar Instagram draait om foto's en Youtube en TikTok om video's, richt Clubhouse zich op live audio. In verschillende "rooms" die zowel openbaar als besloten kunnen zijn kun je meeluisteren en in gesprek gaan met de sprekers.
Theo Heus (NVM makelaar digimakelaars, CEO Batterij Import Nederland ) en Joost van Beek (Technical specialist bij ICT Group, organisatie IN0413 ) waren er al vroeg bij en direct fan. Inmiddels organiseren zij meerdere malen per week introductiesessies voor newbies maar zijn daarnaast ook actief bij andere "rooms".
Tijdens deze sessie bij het IN0413 leggen ze jou graag uit hoe Clubhouse werkt, wat je er zoal mee kunt en helpen ze jou op weg.
Het is handig wanneer je al aangemeld bent op Clubhouse maar dat hoeft niet. Er is op dit moment een wachtlijst (invite only) en de app is vooralsnog alleen beschikbaar voor Iphone.
Meld je aan voor deze online bijeenkomst en je ontvangt een link om deel te nemen aan deze meting via Teams. Via het delen van hun scherm geven Theo en Joost jou een introductie op Clubhouse en krijg je de kans om al je vragen te stellen.
Meld je aan en je ontvangt voor aanvang van de bijeenkomst de deelnamelink per mail.
Je bent welkom vanaf 19.45 uur en we starten om 20.00 uur
De entree is gratis.
Een plaatje verwerk je 60.000 keer sneller dan een tekst. Toch communiceren we ontzettend veel met woorden. Een gemiste kans! In deze workshop leer je dat het ook anders kan.
Je hebt het volgende nodig voor de workshop:
Je leert hoe je met tekeningen jouw boodschap versterkt, versimpelt en verleukt. Denk je dat je niet kunt tekenen? Pauline overtuigt je graag van het tegendeel.
Esports worden wereldwijd steeds populairder. Inmiddels gaat er jaarlijks 1 miljard euro om in de wereld van het competitief gamen, maar veel mensen kunnen zich weinig voorstellen bij het kijken naar andere mensen die gamen. Wat fascineert mensen om zich, net als bij sport, met duizenden in een stadion te verzamelen en hun helden uit volle borst aan te moedigen. Zich te hullen in tenues van hun favoriete teams of zich te verkleden als gamepersonages.
Ward Geene neemt je mee in de wereld van esports. Hij legt uit wat esports is, hoe je er geld mee kunt verdienen en wie de belangrijkste spelers zijn in het ecosysteem. Waarom de grootste prijzenpot in 2021 maar liefst 40 miljoen euro bedraagt en wat het verschil is tussen een professionele gamer die zijn geld verdient met sportieve prestaties of entertainment. Wat de populairste games zijn, waar je esports fans kunt vinden en waarom juist deze games de aandacht trekken van het publiek en investeerders en waarom je deze enerverende wereld in de gaten moet houden.
Informatie over deze avond zal vrij snel beschikbaar worden.
GOED NIEUWS!
Het aantal deelnemers van deze workshop is uitgebreid omdat gebleken is dat het met meer mensen ook prima te doen was.
Online workshop (max 50 deelnemers)
Let op bijeenkomst start om 19.00 uur!
Voor wie is GTD?
Niemand haalt een diploma in productiviteit. Mensen worden aangenomen vanwege hun technische vaardigheden en ervaring, omdat ze weten hoe ze software moeten ontwikkelen, producten moeten ontwerpen, strategieën moeten bedenken of mensen moeten managen. Maar weinigen – als die er al zijn - zijn goed thuis in workflow management. Als zelfs maar een paar mensen aan het rommelen zijn, hebben hun fouten een aanzienlijke en negatieve invloed op stressniveaus, innovatie, uitvoering en betrokkenheid voor de rest van het team.
GTD leert kenniswerkers op elk niveau en in elke rol hoe ze beter werk gedaan kunnen krijgen, zodat ze hun waardevolle, technische vaardigheden en ervaring effectief kunnen gebruiken.
Wat leer je in de GTD Workshop?
In deze GTD-workshop van 3 uur maak je kennis met de GTD-methodiek en raak je vertrouwd met de vijf stappen; Verzamelen, Beslissen, Organiseren, Reflecteren en Doen. De workshop biedt vaardigheden om je focus te vergroten, commitments prioriteit te geven en stressvrije productiviteit te bereiken.
ZET CHAOS OM IN CONTROLE
Deelnemers leren hoe ze ‘mentale rommel’ verminderen en controle te krijgen over hun gedachten en taken.
BRENG FOCUS EN ACTIES OP EEN LIJN
Eenmaal onder controle, leren deelnemers praktische vaardigheden om ‘beslissingsmoeheid’ te verminderen en zich te concentreren op de volgende acties.
MEER PRODUCTIEVE MOMENTEN
Het consequent toepassen van deze vaardigheden op de juiste acties en projecten draagt bij aan meer stressvrije, productieve momenten.
VERGROOT JE PRODUCTIVITEIT
Productieve momenten zorgen voor meer vertrouwen, efficiëntie en effectiviteit in de projecten en momenten die er het meest toe doen.
Jaren geleden maakte Erik Heijnen kennis met GTD en begon hij de waarde voor zijn werk en privé te ervaren. Als GTD- practitioner past hij GTD dagelijks toe en ervaart hij de waarde ervan. Het is zijn missie om anderen de kracht van GTD te laten ontdekken om zo bij te dragen aan hun ontwikkeling en groei.
Inschrijven = Deelnemen
Om er voor te zorgen dat er voldoende interactie zal zijn is het aantal deelnemers voor deze workshop beperkt tot 20 personen.
Meld je daarom alleen aan wanneer je ook zeker kunt deelnemen zodat we het maximale eruit kunnen halen.
Na je inschrijving ontvang je een aantal dagen voor de bijeenkomst de link zodat je kunt deelnemen.
Aanvang 19.00 uur
Online meeting bereikbaar vanaf 18.45 uur
Ga jij nog naar je werk of werk je (grotendeels) vanuit huis? Hoe is het met jouw werkgeluk of dat van je medewerkers? Heb je regelmatig contact met andere collega's en heb je genoeg sociale contacten of vind je het misschien juist heerlijk om ongestoord meters te maken vanuit je home office?
Gelukkig zijn op je werk heeft namelijk veel minder met arbeidsvoorwaarden te maken dan met een dieperliggende waardering vanuit de cultuur van de organisatie. Ingewikkeld? Nee, eigenlijk niet. Veelomvattend, dat wel, maar het plezier en resultaat zitten in iedere stap op weg naar meer werkgeluk; het geheime ingrediënt voor betrokken en bevlogen medewerkers, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid.
En als medewerker zelf? Je leest zoveel over het belang van gelukkig zijn, dat je soms het gevoel kunt krijgen dat het bijna een must is altijd gelukkig te zijn. Dat een dag niet lekker in je vel zitten, er niet meer mag zijn. Maar is dat wel realistisch? En is dat wel wat er bedoeld wordt met het streven naar (werk)gelukkig zijn?
In deze korte workshop neemt Inge van de Pol je mee in een aantal belangrijke aspecten van (werk)geluk. En je krijgt concrete handvatten om aan de slag te gaan met werkgeluk. Binnen je organisatie, of met je eigen werkgeluk.
Inge is Chief Happiness Officer, HR specialist en trainster. Zij helpt organisaties met het optimaliseren van de inzetbaarheid van de medewerkers. Als Chief Happiness Officer houdt ze zich bezig met het welzijn van de mensen op de werkvloer, onder andere door het creëren van een prettige bedrijfscultuur en werkomgeving. Daarnaast verzorgt Inge onder andere trainingen over Gelukkig en vitaal werken in organisaties en het Creëren van je eigen werkgeluk. Meer informatie over wat Inge doet lees je op haar website: www.bhappyatwork.nl
Wil jij ook wel fluitend naar je werk? Of benieuwd hoe jij jouw medewerkers (weer) aan het fluiten krijgt?
Meld je dan aan voor deze gratis ONLINE bijeenkomst van IN0413
Start 20.00 uur
Na je bent aangemeld, krijg je van ons een uitnodiging. We zullen deze keer gebruik maken van Microsoft Teams.
Bekijk hier de presentatie:
Wanneer je besluit een evenement te organiseren voor jouw (potentiële) klanten , sponsoren of medewerkers wil je hier natuurlijk een succes van maken en zorgen dat je zoveel mogelijk bezoekers trekt.
Afhankelijk van de omvang van jouw bijeenkomst kan hier heel wat bij komen kijken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het werven van bezoekers; hoe bereik je jouw doelgroep? Welke communicatiemiddelen kun je hiervoor inzetten? Hoe vind je de juiste sprekers, artiesten of collega's die een workshop kunnen geven. En hoe haal je ook zelf het maximale uit het door jou georganiseerde evenement, tijdens de bijeenkomst of misschien juist achteraf?
En dan is er opeens Covid-19 en spelen er hele andere zaken bij het organiseren van een evenement. Wat verandert er door de huidige maatregelen voor organisaties? Heeft het circus anno 2020 nog toekomst?
Annemarie Ruis heeft jarenlange ervaring in het organiseren van bijeenkomsten en evenementen. Zo organiseert zij alweer een aantal jaren het Wintercircus in Apeldoorn wat jaarlijks circa 15.000 bezoekers trekt.
Daarnaast is zij voor verschillende opdrachtgevers actief op het gebied van sponsoring, communicatie en sales.
Met al deze ervaring in haar rugzak zal zij er een aantrekkelijke avond van maken. Met praktische tips, do's en don'ts en anekdotes zal Annemarie een boeiend programma neer zetten.
Zien we jou deze avond ook weer?
De aanvang van deze, gratis, bijeenkomst is 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur is de zaal open en ben je van harte welkom om alvast een beetje te netwerken. (of om gewoon de beste plek te bemachtigen ;) )
Ben je er bij?
LET OP: onze bijeenkomsten kunnen alleen doorgaan wanneer we ons aan de - op dat moment - geldende maatregelen rondom het corona virus houden. Aanmelden is daarom verplicht! Ook kunnen we je (alleen) dan informeren mocht onze bijeenkomst onverhoopt toch niet door kunnen gaan.
Muzerijk heeft een protocol opgesteld waar alle bezoekers zich aan dienen te houden. Uiteraard is de zaal zo ingericht dat je met gemak 1,5 meter afstand kunt houden van je buurman of buurvrouw
Het van Nederland het gelukkigste land ter wereld maken dat is de missie van Maurice van den Hemel en zijn team.
Hoe tegenstrijdig is de huidige realiteit: meer dan een miljoen mensen met burn out klachten, meer dan 1,2 miljoen mensen slikken anti depressiva en volgens Gallup (een vooraanstaand Amerikaans onderzoeks- en adviesbureau) is 91% van de werkende Nederlanders niet echt betrokken bij het werk wat zij of hij doet.
Ruim 20 jaar ondernemerschap binnen de financiële branche, gecombineerd met avonturen in o.a. de bouw, zorg, marketing en een intensieve studie in de neurowetenschappen hebben Maurice inzichten gegeven om een unieke klantenreis te maken ter begeleiding naar “gewoon lekker leven”.
Hoe dan?
Stappen die genomen worden om deze staat te bereiken bestaan uit o.a:
- Het creëren van het fundament: Herijking van het huidige geautomatiseerde leven en inzicht geven in de huidige financiële situatie.
- Een geïntegreerd DNA onderzoek wat inzicht geeft waarom men niet krijgt wat hij /zij graag zou willen.
- Het vanuit neurowetenschappelijk onderzoek bieden van handvatten om het gewenste gedrag te bewerkstelligen
- De mogelijkheid om gebruik te maken van een "scale up" of business coach om je organisatie door te ontwikkelen tot je droombedrijf.
- Actueel en accuraat inzicht in de “harde” cijfers om te checken of het fundament stevig genoeg is en het gewenste leven geleefd kan worden om uiteindelijk financiële onafhankelijkheid te bereiken.
Je begrijpt het al...teveel om in een avond te behandelen maar Maurice zal tijdens zijn energieke presentatie inzichten bieden en handvatten geven welke voor iedere ondernemer direct bruikbaar zijn. Anekdotes, wetenschappelijke inzichten en eigen ervaringen vormen de grondslag van zijn verhaal. Welke worsteling heeft Maurice zelf gehad als mens en als
ondernemer? Welke structuur heeft Maurice gebouwd om als mens en als ondernemer “gewoon lekker te leven” waarbij kennis uit de financiële wereld gecombineerd wordt met neurowetenschappelijke inzichten? Alle aanwezigen zullen op unieke wijze uitgedaagd worden de eerste stappen te zetten naar hun mooiste leven.
Erbij zijn is meemaken! Meld je aan voor deze bijeenkomst!
Aanvang 20.00 , zaal open 19.30 uur
LET OP: onze bijeenkomsten kunnen alleen doorgaan wanneer we ons aan de - op dat moment - geldende maatregelen rondom het corona virus houden. Aanmelden is daarom verplicht! Ook kunnen we je (alleen) dan informeren mocht onze bijeenkomst onverhoopt toch niet door kunnen gaan.
Muzerijk heeft een protocol opgesteld waar alle bezoekers zich aan dienen te houden.
Op maandag 9 maart gaan we terug naar onze roots: een social media update!
Hoe ziet het Social Media landschap eruit? Bijna een kwart van de wereldbevolking gebruikt Whatsapp, basisscholen hebben tegenwoordig TikTok zones en ‘Ophef op Twitter’ hoor je bijna dagelijks in nieuwberichten en talkshows.
Maar wat hebben 15 jaar social media ons gebracht. Wat hebben de grote platformen veranderd en waar gaan we naar toe?
Herman Couwenbergh brengt een oude traditie van ons, uit de tijd dat we nog social media club 0413 heette, terug en praat ons bij over wat er veranderd is, waar we staan en een klein tipje van wat de toekomst voor ons in petto heeft.
Bio
Herman Couwenbergh is online consultant; dat houdt in dat hij bedrijven, organisaties en personen helpt bij het online communiceren. Je kunt bij hem terecht voor advies over een nieuwe website of uitbreiding van je bestaande website. Hij kan jouw organisatie helpen bij de strategische inzet van online/ social media marketing. Ook geeft hij trainingen hoe social media zakelijk ingezet kan worden om de eigen medewerkers bij te laten dragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Kijk voor meer informatie op zijn bedrijfswebsite.
Onderzoek toont aan dat maar liefst 64% van alle marketeers het erover eens is dat mond-tot-mondreclame de meest effectieve marketing is. Tegelijkertijd zegt maar 6% (!) dat ze deze vorm van marketing beheersen en actief bedrijven.
Mond-tot-mondreclame is de beste marketing die er bestaat. Elke ondernemer en elk onderzoek zal dat bevestigen. Dan weet je dus waar jouw sleutel ligt naar het realiseren van jouw ambities: bij je bestaande klanten…
Rob de Groot van Raaker deelt deze avond zijn visie op marketing en hoe je zelf aan de slag kunt om morgen meer mond-tot-mondreclame te krijgen. Na 12 jaar mede-eigenaar te zijn geweest van een middelgroot digitaal marketingbureau is Rob in 2018 gestart met Raaker vanuit het geloof dat je zelf kunt bepalen wanneer en hoe jouw klanten over jou praten. En dat elk contact daarom raaker dan raak moet zijn.
Geef jouw onderneming een boost en meld je nu aan voor deze inspirerende bijeenkomst.
Aanvang 20.00 uur, zaal open 19.30 uur. De toegang is, zoals altijd, gratis!
Ooit bewust geweest terwijl je droomt? Dat is lucid dreaming! Opeens worden de nachten een stuk interessanter! Als groep gaan we, onder leiding van Peter Willemsen, in op de beste methoden om deze unieke state of mind te bereiken. Er is ruimte voor het delen van ervaringen en we bekijken de (positieve) impact die lucid dreaming op de psychologische gezondheid heeft.
Peter Willemsen heeft veel kennis en ervaring rondom Lucid Dreaming. Daarnaast is hij gespecialiseerd in o.a. Distributed Ledger Technologies, Deep learning, Game & Web Development.
Ook benieuwd wat Lucid Dreaming jou kan brengen? Meld je dan snel aan en reserveer een bed plek.
Aanvang 20.00 uur, zaal open 19.30 uur
Bas van de Haterd is expert op het gebied van moderne assessment tooling. Tijdens deze bijeenkomst van het Inspiratienetwerk 0413 zal hij een inkijkje geven hoe slecht wij als mensen zijn in het (h)erkennen van talent.
Met het inzetten van technologie zoals games, linguïstische analyses en micro expressies kan dit veel beter. Bas zal je deze avond laten zien hoe het mogelijk is om talenten te herkennen, beter te selecteren en op deze manier effectiever te werven.
Ben jij benieuwd wat deze tools voor jou en je collega's kunnen betekenen bij het werven van nieuwe medewerkers? Vraag jij je als werkzoekende af wat de inzet van deze tools voor jou betekend? Of ben je, net als wij, gewoon geïnteresseerd in (nieuwe) toepassingen van de moderne technologie?
Meld je dan aan voor deze netwerkavond. De toegang is, zoals altijd, gratis.
De maatschappij is continu in beweging. Voor beleidsmakers en marketingdeskundigen zijn burgers en consumenten in toenemende mate onvoorspelbaar en grillig.
Rond de 70% van de inwoners van Nederland voelt zich niet meer vertegenwoordigd door besturen, raden, instituten en overheden. De enigen die nog serieus over burgers spreken zijn bureaucraten en militairen.
Voel jij je een burger of ken je iemand in je omgeving die zichzelf "burger" noemt of voelt?
Hetzelfde geldt voor de 'jongeren', of 'hoog - en laagopgeleiden', 'eenzamen', 'kwetsbaren' en al die andere termen die we met de beste bedoelingen gebruiken voor 'de andere mensen' waar we zelf niet toe denken te behoren.
Maar wat werkt er dan wel? Van wie is die democratie, die energietransitie, die zorg, dat onderwijs, die natuur, die veiligheid, die leefomgeving nu eigenlijk?
Mensen die vitaal hun eigen weg zoeken, en die in een soort stille revolutie heel rap een nieuw soort samenleving aan het maken zijn, vaak zonder zich daarvan bewust te zijn.
In een complexe samenleving verliezen traditionele groepsindelingen op basis van sociaal-economische kenmerken zoals leeftijd, inkomen en geslacht steeds meer aan verklarende kracht.
Maar wat komt er voor in de plaats?
Ferenc van Damme, communicatiestrateeg, energetisch therapeut, dichter, beleidsontwikkelaar bij Studio Vers Bestuur van de provincie Overijssel neemt je deze avond mee in een vurige sessie gebaseerd op overtuigende feiten, onderzoeken en cijfers, inspirerende praktijkervaringen en werkbare inzichten.
Hij brengt je theoretische, maar vooral praktische kennis van de belevingswerelden van verschillende doelgroepen, zelfinzicht, een realisatie van je eigen rol in een razend snel ontwikkelende ‘permanent bèta’ wereld.
Een dramatisch andere houding van onszelf is essentieel voor een streven naar echte dialoog in de zoektocht naar de route van een gefragmenteerde, gepolariseerde ik-wereld naar een vitale, samenredzame ‘doe-democratie’!
Om alvast een beetje ‘in the mood’ te komen vragen we je ter voorbereiding op de bijeenkomst een test te doen.
Ga hiervoor naar de volgende link: http://www.motivaction.nl/mentality/de-mentality-test, en klik vervolgens op ‘Doe de Mentality-test.’
Het kost ongeveer 5-10 minuten om de test te doen, maar dan krijg je ook direct de uitslag, en een altijd kloppend plaatje van de stijl van het interieur van je eigen huis! (het klopt echt, wij hebben het uiteraard getest ;) )
Onthoud de uitslag, of print hem uit en neem hem mee naar de bijeenkomst.
Aanvang 20.00 uur, zaal open 19.30 uur. En zoals je van ons gewend bent is ook deze avond de toegang gratis!
Ps: volgens ons is dit de eerste keer dat we een spreker ontvangen met zo'n mooi track record. Ferenc is winnaar van de Galjaard Prijs 2016 voor beste communicatie in de non-profit sector en de enige ambtenaar in Nederland met 3 Grammy nominaties en een Edison op zijn naam.
Al tijd al de droom gehad om de wereld te gaan verkennen maar is het er nooit van gekomen?
Jeroen Komen trok de stoute schoenen aan om de wereld te gaan ontdekken op zijn manier. Zijn bedrijf Knoworries, een IT onderneming met destijds (2009) 25 medewerkers, liet hij in vertrouwde handen achter, op zoek naar nieuwe avonturen.
In zijn zelf gebouwde vliegtuig bezocht hij alle hoeken van Europa om vrienden, conferenties en festivals te bezoeken. Tijdens al die reizen heeft hij ontzettend veel gezien en meegemaakt. Deze ervaringen heeft hij, na de verkoop van zijn bedrijf Knoworries in 2014, inmiddels gebundeld in zijn boek “Ik kan vliegen”.
Daarnaast is Jeroen regelmatig te gast door het hele land om aan de hand van zijn prachtige luchtfoto’s mensen te inspireren met zijn belevenissen en opgedane nieuwe inzichten.
Jeroen Komen woont, wanneer hij in Nederland is, in Deurne en was eerder te gast in Uden tijdens het TEDxYouth event.
Benieuwd naar deze bevlogen spreker? Reserveer dan nu je plek voor onze bijeenkomst op maandag 14 oktober.
Aanvang 20.00 uur , Zaal open 19.30 uur
De toegang is, zoals altijd, gratis.
Een foto met je smartphone is zo gemaakt. Maar hoe krijg jij het ook voor elkaar om een mooie scherpe foto te maken? Hoe krijgen die andere mensen het voor elkaar dat de foto niet ontzettend licht of te donker uitvalt? Of dat jouw smartphone foto er origineler uitziet dan de altijd standaard kiekjes?
Tijdens de workshop Zakelijke Smartphone Fotografie zal Dinotra Heymans van Dinotra Social jouw smartphone fotografie skills helpen te verbeteren. Op simpele, interactieve wijze leert zij jou anders te kijken door de lens, geeft zij tips waardoor jouw foto's een 'eye candy' uitstraling krijgen, waardoor jij beeldmateriaal kan creëren;die zakelijk kan worden ingezet. Want elke foto die zakelijk (online) wordt gebruikt, is het visitekaartje van JOUW onderneming!
Tot slot krijg je nog een aantal app tips mee voor het bewerken van je foto's op de telefoon. Er komt geen computer aan te pas. Dus neem je opgeladen smartphone mee en zorg dat je opslagruimte hebt voor wat foto's en apps.
Aanvang 20.00 uur. Zaal open om 19.30 De entree zoals altijd gratis (wel even aanmelden)
Werken, eten, zorgen, slapen, opvoeden, socializen, eten, sporten, en weer werken…en ook nog eens altijd online bereikbaar zijn.
Ons leven is soms net een rollercoaster. We moeten veel, heel veel, en de trein dendert maar door… Herkenbaar? Voor leefstijlcoaches Birgit Timmers en Eleonoor de Boevère in ieder geval wel! Met opgroeiende kinderen, werk, mantelzorgtaken, vrijwilligerswerk, familie- en andere sociale verplichtingen weten zij waarover ze praten. Om in díe hectiek toch de energiebalans te kunnen behouden, is een uitdaging. Maar zeker niet onmogelijk!
Vitaliteit en een gezonde leefstijl zijn meer dan alleen gezond eten en voldoende bewegen. Het gaat juist om het evenwicht tussen de fysieke, mentale, emotionele en spirituele aspecten in je leven. Zweverig? No way! Tijdens deze sessie laten Birgit en Eleonoor je zien en ervaren hoe ook jij die o zo belangrijke energiebalans in je leven kunt bereiken - én behouden.
Aan de hand van het balansmodel geven zij uitleg en praktische handvatten, waarmee je zélf aan de slag kunt!
Mieke startte al vroeg online op het platform Hyves, daarna volgde Facebook en Instagram. Met een achtergrond in de b2b sales vond ze het fascinerend hoe bedrijven online gingen ondernemen. Naast haar praktische ervaring heeft ze diverse studies afgerond, HBO Social Media Expert, HBO Strategische Marketing, Schrijven voor het Web, en Google Online Marketing.
Mieke Langenhuizen van Social Monday leert je, dat het op social media niet gaat om de likes, maar dat het gaat om zichtbaar zijn. Zichtbaar op een manier dat anderen je gaan onthouden. Mieke ziet nog veel bedrijven berichten plaatsen die verkoperig zijn, dat werkt juist niet. Maar wat werkt wel? Mieke legt het je deze avond uit. Welkom in de wereld van social selling op social media.
Op 11 maart hebben we een heel bijzondere sessie met Daan Gorter en Reinier Maarschall. Kom de kracht van een Tribe van gelijkgestemden mensen ervaren. Ook wel bekend als een "mastermind".
Daan en Reinier leren je de ins en outs zodat je een eigen Tribe kunt starten. In deze sessie ga je, met behulp van een structuur en communicatiestrategieën, zelf ervaren hoe waanzinnig krachtig en ondersteunend een Tribe kan zijn. Het geeft je helderheid, richting en energie.
Daan en Reinier zijn de drijvende kracht achter Tribepreneurs.
Samen hebben ze al vele jaren ervaren in trainingen rondom je Social Skill's en de laatste jaren doen ze dit gezamenlijk vanuit Tribepreneurs. Ze hebben hierbij als uitgangspunt dat de wereld stukken mooier is, wanneer je leeft vanuit de overtuiging dat je met verbinden met anderen verder komt en mooiere momenten beleeft dan als individu.
Hoe breng je de "magie" terug in een wereld die veelal draait rondom het individu & kapitalisme?
Zweverig? Zeker niet! Beide heren hebben hun roots in het bedrijfsleven en zijn analytisch ingesteld. Spiritueel gezien zal deze avond je zeker veel te bieden hebben. Laat je verassen en inspireren en meld je aan, het aantal plekken is beperkt. Je mag je overigens ook aanmelden wanneer je nog nooit van een Tribe gehoord hebt en/ of er geen bellen gaan rinkelen bij het lezen van de titel van deze avond ;)
Op maandag 11 februari laten we ons inspireren door Jan-Henk Bouman en Nick van Breda.
We zien dat grote techbedrijven zoals YouTube ,Twitter e.d. zich in de eerste fase van internet een bepaalde machtspositie hebben toegeëigend. Hiermee hebben ze een platform gecreëerd waarop iedereen kon vertellen wat hij of zij kwijt wilde. Helaas lijkt hier een einde aan te komen. Het gaat zelfs zo ver dat deze partijen bepaalde mensen helemaal van het plaform afgooien (de-platformen)
Het blijft echter niet alleen bij deze techbedrijven. Ook Paypal/Mastercard/Visa zijn mensen aan het de-platformen. Wat dus eigenlijk zoveel betekend dat bepaalde mensen niet meer aan geld kunnen komen of kunnen betalen. (demonitisen) Dit lijkt helemaal de verkeerde kant op te gaan. Hebben we hier straks ook Sesame Credit? Of is het eigenlijk allemaal nog erger?
Is centrale decentralisatie een zegen of een ramp? Kom luisteren naar Jan-Henk die je er nog meer over gaat vertellen.
Het 2e deel van de avond zal worden ingevuld door Nick van Breda die je meeneemt naar de nieuwe trends aan de hand van toekomsttafels met macro trendkaarten.
Kortom het wordt een avond om niet te missen. Verzeker je alvast van een plek en meld je alvast aan.
We starten om 20.00 uur. Zaal open om 19.30 uur.
Jan-Henk Bouman is o.a medeoprichter, trendverkenner en innovatieversneller bij de Fountainheads en gelooft dat inspiratie leidt tot nieuwe kennis en inzichten. "Wij merken dat leren en ondernemen vanuit de toekomst je verder brengt dan de gegevens uit het verleden te extrapoleren naar de toekomst. Door anders te kijken zie je zoveel meer. Wij geloven dat delen het nieuwe hebben is. En geven het nieuwe krijgen. Wij geloven dat je waarde creëert wanneer je je interne organisatie verbindt met de buitenwereld"
Nick van Breda is voor het Inspiratie netwerk 0413 geen onbekende en heeft in het verleden als eens een inspirerende sessie gegeven. Daarnaast liggen zijn roots in 0413 ;) Verandering en Innovatie dat is waar Nick voor staat. Daarnaast organiseert hij Hackatons, Innovation games voor bedrijven en scholen. Hij is een Social Entrepreneur.
Op dinsdag 12 februari wordt er in TechTuesday speciaal aandacht besteed aan dit thema en kun je met programmeren leren hoe je juist die vrijheid van meningsuiting goed embed in je website.
Meer info: Permanent Beta Event
Tegenwoordig hebben nagenoeg alle ondernemers een website of webshop, maar een website of webshop heeft weinig zin als klanten deze niet weten te vinden.
Guus Weitzel heeft ruim 20 jaar ervaring met online marketing en helpt MKB-ers en ZZP-ers met het optimaliseren van hun website/webshop voor zoekmachines (SEO), zodat deze beter gevonden wordt, meer bezoekers krijgt en meer leads of verkopen genereert. Tijdens zijn presentatie gaat Guus in op de laatste SEO trends en ontwikkelingen en geeft hij handige tips waar je op moet letten en wat je kunt doen om de vindbaarheid van je website/webshop te verbeteren.
We starten om 20.00 uur, de zaal is open vanaf 19.30 uur. De toegang is zoals altijd gratis.
Als we aan de toekomst denken, denken we vaak dat de mens zelf niet veranderd. Niet is minder waar, er wordt nu al ingegrepen in het menselijk lichaam. Denk hierbij aan hersenimplantaten of het aanpassen van ons DNA.
Biohacking is een verzamelnaam voor alles op het gebied van mensverbetering met behulp van technologie. Wat zijn de trends hierin en hoe zal dit zich ontwikkelen in de toekomst? Welke impact heeft dit op ons als mens, op bedrijven en de maatschappij? Hoe kunnen kwaadwillenden biotechnologie gebruiken? Wat zijn de mogelijkheden van bioterreur?
Ben jij klaar voor de toekomst?Peter Joosten is gespecialiseerd in het onderwerp biohacking en zal deze avond voor ons verzorgen. Meer weten over Peter Joosten? Bezoek dan zijn ebsite , luister naar een van zijn wekelijkse podcasts op https://biohackingimpact.nl of lees alvast zijn boek wat hij over dit onderwerp schreef.
We hebben allemaal een wereldbeeld dat gevormd wordt door onze achtergrond, opleiding en de nieuwsbronnen die we raadplegen.
Dat wereldbeeld blijkt vaak vertekend en achterhaald te zijn als gevolg van onwetendheid en vooroordelen.
Factfulness biedt een denkwijze om breder geïnformeerd en opener naar je omgeving te kijken waardoor je genuanceerdere meningen kunt vormen en daardoor betere beslissingen kunt nemen.
Deze avond hebben we maar liefst 2 sprekers die u alle ins en outs van de cryptocurrencies gaan vertellen.
Daan Franssen
Om te begrijpen waarom deze markt is ontstaan is het belangrijk te begrijpen hoe Bitcoin en de blockchain werkt en wat de visie van de ontwerper van Bitcoin is. Hier gaat Daan dan ook op in en daarbij probeer hij de mogelijke toepassingen in real-life uit te leggen. Ook vertel hij een stukje over de cryptocurrency markt op dit moment en waar je op moet letten wil je investeren in deze speculatieve producten.
Quiryn van den Broek
Quiryn van den Broek, is zelfstandig ondernemer maar ook cryptocurrency enthousiast en ‘Bitcoin miner’. Bitcoin, Litecoin, Altcoin, Quiryn neemt u deze avond mee in de wereld van cryptomunten, Gouden Bergen maar ook Diepe Valkuilen. Tevens zal hij de meest gestelde vragen proberen te beantwoorden.
De entree is zoals altijd gratis. Meld je nu direct aan via onderstaande link.
Deze avond zijn we te gast op de locatie van Coachweb en neemt Marion Neggers je mee in de wereld van DISC.
DISC is een zogenaamd vierkwadranten model, ontwikkeld op basis van het werk van de Amerikaanse psycholoog William Moulton Marston, dat gebruikt wordt om de patronen in normaal menselijk gedrag in kaart in te brengen.
DISC helpt je om te begrijpen waarom jij (of een ander!) op een bepaalde manier communiceert, dingen doet of bijvoorbeeld taken aanpakt in interactie met je omgeving.
De entree is zoals altijd gratis. Meld je nu direct aan.
Parkeren: Aan de frontstraat nummer 2 ligt een groot parkeer terrein. Dat ligt voor de E27 lichtfabriek. Hier kun je parkeren.
Aan het einde van het parkeerterrein is een looppoort waar je het terrein op kunt. Coachweb is gevestigd op het terrein van de E27 lichtfabriek en is te vinden in het eerste gebouw aan de linkerzijde.
Hoe ga jij om met je aandacht en welke invloed heeft dat op jouw werk? Er komt steeds meer informatie op ons af en een groot deel van onze werkdag zijn we bezig met onze computer of telefoon. We hebben nooit geleerd hoe we met al die informatie om moeten gaan en verder dan het halen van een typediploma zijn de meeste van ons niet gekomen.
Tegenwoordig zijn er enorm veel handige apps die je helpen je werk beter te organiseren. Mike Verbruggen heeft zich gespecialiseerd in deze methodieken. Hij helpt als coach ondernemers en creatieven door ze te laten zien hoe je meer tijd vrij kunt maken door het organiseren en automatiseren van je werkdag.
Kun je niet wachten? Meld je dan aan op zijn website SLMMR voor zijn "elke week slimmer tips"
UPDATE:
We hebben besloten de avond gewoon door te laten gaan ondanks het weer. En voor degene die liever thuis blijven (wat we heel goed begrijpen) zullen we de avond gaan filmen zodat deze op een later tijdstip terug gekeken kan worden.
Ook de mogelijkheden in de bouw zijn veranderd met de komst en gebruik van 3D en 4D technologie. Door het gebruik van online 3D/4D Bouw Informatie Modellen (BIM) is het tegenwoordig mogelijk om al in een vroegtijdig stadium het beoogde eindresultaat te bekijken van je bouwproject.
In combinatie met VR zie je direct, op je bouwlocatie, wat de oplevertijd is van je (deel)project en of de bouw op schema loopt. Door de toevoeging van informatie uit je BIM zoals de kosten en levertijd van de benodigde materialen krijg je snel een beeld van de actuele status van je vastgoedproject. Deze toepassing wordt ook steeds vaker toegepast bij bestaande gebouwen zodat je bij het beheer van vastgoed direct het totale plaatje in beeld hebt.
Onze spreker van deze avond is Joost Wijnen. Joost is al jaren actief als consultant voor BIM en gespecialiseerd in de (informatie) levensloop van vastgoedprojecten. Met zijn bedrijven OADIS en Synchro software speelt hij een dankbare rol bij veel grote bouwtrajecten door de traditionele werkwijze binnen de bouw te vernieuwen met 3D/4D technologie.
Deze avond zijn we te gast bij Synchro waarbij we ook kennis kunnen maken met de praktische toepassing van deze technologieën en we zelf met behulp van VR een kijkje mogen nemen in een bouwproject ter plekke. Gezien de snelheid van deze ontwikkeling, zal het niet lang duren voordat je ook als particulier gebruik kunt maken van deze technologie. Joost zal daarvan ook wat voorbeelden laten zien deze avond. De entree is, zoals altijd, gratis en het belooft weer een inspirerende avond te worden. Meld je wel even aan want het aantal plekken is dit keer beperkt ;)
Blockchain wordt aangekondigd als de vijfde digitale paradigmaverschuiving na mainframes, personal computers, het internet en sociale netwerken, omdat het ons leven en onze manier van werken opnieuw sterk zal veranderen.
Had jij verwacht in 1995 dat je in 2017 de meeste je boodschappen online zou (kunnen)kopen? Op dit moment leggen de meeste mensen met name de connectie met systeem achter de bitcoin. Maar de mogelijkheden en de toepassingen van Blockchain gaan veel verder.
Tijdens deze bijeenkomst van het Inspiratienetwerk 0413 neemt Jan-Peter Doomernik je mee in de wereld van Blockchain en geeft hij je een kijkje in de toekomst.
Jan-Peter Doomernik werkt als sr. Business Developer bij Enexis. Op de afdeling Assetmanagement-Regie op vernieuwing ligt zijn dagelijkse focus op het ontwikkelen van toekomstige scenario's en oplossingsmogelijkheden die bijdragen aan de maatschappij en aan Enexis.
Je bent van harte welkom op deze avond – ook wanneer je nog geen beeld hebt van de toepasbaarheid van Blockchain. De entree is, zoals altijd, natuurlijk gratis
Deze bijeenkomst van IN0413 gaat over Virtual Reality en alles wat er bij komt kijken. Onze spreker deze avond is Menno Bisschops en hij kan je echt alles over VR vertellen.
Over Menno
Menno studeerde Computer Software Engineering aan de Fontys in Eindhoven, waar hij met Roy Noten een VR-boogschietspel ontwikkelde. Met VRee richt hij zich op de ontwikkeling van VR-technologie, waarvoor hij in 2016 kapitaal ophaalde bij de BOM en LUMO labs. (meer info via vree.world)
VRee is de ontwikkelaar van het VRee-platform, hier is het mogelijk om met meerdere spelers een "full-body experience" te ervaren in virtual reality zonder last te hebben van bijvoorbeeld vertragingen. Het platform ondersteunt o.a headsets, motion sensors, controllers en handschoenen. Voor de omstanders biedt het bijvoorbeeld live content streaming en diverse interactie mogelijkheden. Ook is het mogelijk om op verschillende geografische locaties tegelijk te spelen in deze omgeving.
Het klinkt misschien allemaal wat technisch maar na deze avond weet je zeker meer over VR en de toepasbaarheid er van. Je deelname is natuurlijk weer gratis! Verzeker je zelf van een plaats en reserveer direct een plek....
Het belooft een boeiende avond te worden met Bianca van de Burgt en Els van der Velden als sprekers.
En zal geheel in het thema staan van "leren leren".
Bianca
Bianca van de Burgt is sinds 4 jaar ondernemend kindercoach bij Pluk! Kindercoaching in Uden. Zij helpt kinderen die eigenheid verliezen hun unieke plek in te nemen, zodat ze vanuit basiskracht en levenslust kind kunnen zijn. In haar praktijk komen voornamelijk gevoelige, wijze, temperamentvolle kinderen van 7 tot 14 jaar.
Tijdens individuele trajecten op maat voor kinderen begeleidt en informeert zij ook hun ouders. Om samen een beter zicht op het karakter van hun kind te krijgen. Om samen het kind weer stappen in een positieve spiraal te laten zetten. Met meer begrip voor en grip op de karaktereigenschappen van hun kind en met een heldere vertaalslag naar hun gedrag. Bianca wakkert vanuit haar praktijk vooral jongens energie aan bij kinderen en volwassenen!
Tijdens deze lezing maak je kennis met de aanpak van Bianca. Krijg je inzicht hoe je met innerlijk leiderschap proactief je eigen dagen kan leren plukken. Want kinderen van nu zijn de leiders van morgen. En wat hebben zij daarbij nodig?
Els
Els van der Velden is gesprekspartner, Mediator, Professional in intermenselijk gedrag en communicatie. Ze biedt vanuit haar bedrijf Cactus - prikkelend leren - studie begeleiding en coaching aan ouder en kind om het talent van het individu optimaal te benutten. Vanuit orEls helpt zij als gesprekspartner je dromen te verwezenlijken, efficiënter te communiceren en je passie te (her)vinden.
in 5 stappen een succesvolle mindset met NLP
“Change your thoughts and you change the world”
Van nature houden mensen niet van verandering terwijl niets meer zeker is dan dat er verandering is. Elk mens heeft een eigen unieke wijze van reageren hierop en het onderzoeken van jouw unieke wijze is waar NLP zich mee bezig houdt.
NLP staat voor Neuro-Linguïstisch Programmeren en bestudeert hoe mensen zintuiglijke indrukken omzetten in neurons die zich in de hersenen samenvoegen tot een eigenwerkelijkheid die bestaat uit beelden, geluiden, gevoelens en woorden (oftewel: taal) en hoe deze subjectieve taal patronen(oftewel programma’s) activeert in ons denken, voelen en doen.
Stel je eens voor dat je optimaal en effectief kunt communiceren met alle mensen om je heen. Dat je de wisselwerking tussen je gedachten, gevoelens, overtuigingen en gedragen op een positieve manier kunt beïnvloeden om zo het beste uit jezelf en anderen te halen. Leven en beleven op een natuurlijke, prettige en ontspannen manier, in balans met jezelf en met je omgeving.
Léonne Meijs is agoog en internationaal gecertificeerd NLP trainer en neemt je deze avond mee op reis naar de wereld van NLP. Een multidisciplinaire wetenschap die zijn wortels heeft in de filosofie, linguïstiek, neurowetenschappen en psychologie. NLP gaat over de wisselwerking tussen ons zenuwstelsel en ons taalgebruik en over hoe die wisselwerking ons gedrag veroorzaakt. NLP is een veranderingsmodel dat ieders individualiteit respecteert en dat effectieve overdraagbare technieken leert.
>>>Wilt u meer weten over Léonne of Innerdreams klik dan hier<<<Uiteraard is de toegang weer GRATIS.
Op deze bijeenkomst gaat Saskia tips geven over websites. Het motto van de avond is “je weet niet wat je niet weet”. Tips zijn er o.a. vindbaarheid, bruikbaarheid en over de indruk die een website maakt op de gebruiker. Er zullen tips gegeven worden die je misschien al weet maar er zullen er ook een aantal zijn die je niet weet. De avond is er dus voor iedereen die meer rendement uit een website wil halen.
Saskia Frankena is al eerder te gast geweest waar zij over de psychologie van een website heeft gesproken. Saskia is eigenaar van Bizz2Web. Bizz2Web ondersteund ondernemers met een combinatie van web- en business development. Zij focussen op techniek en verhogen zo het rendement van je website.
De entree is natuurlijk weer gratis.
Leiderschap is een actueel item in een wereld waarin verandering de enige constante is. Juist in tijden van onzekerheid en schijnbare stuurloosheid, heeft de mens behoefte aan duidelijkheid. We zoeken als van nature naar houvast: een duidelijke richting, het liefst uitgestippeld door een sympathieke leider. De definitie van gewenst leiderschap staat echter ter discussie. Waar vroeger de leider van nature een voorbeeldrol had, voorop ging in de strijd en mensen aanstuurde, wordt nu steeds meer een beroep gedaan op ieders eigen verantwoordelijkheid en leiderschap. Persoonlijk leiderschap is de vorm van leiderschap waarmee je je eigen functioneren managet. Waarmee je zorgt dat je optimaal presteert, communiceert en verbinding vindt met anderen in alle rollen die je vervult. Een hele wezenlijke vorm van leiderschap dus. Paradoxaal genoeg geven we juist die vorm vaak de minste aandacht.
Voor wie is deze avond?
Deze avondsessie is iets voor JOU als je uitgaat van je eigen kracht als ondernemer en als mens. Het vraagt persoonlijk leiderschap om verantwoording te nemen en te staan voor wie je bent. Het vraagt inzicht in je gedrag om te veranderen wat nodig is en de prikkels in je omgeving te weerstaan. Je hebt succes als je onderneemt vanuit passie en met plezier, en trots bent op de winst die je maakt. We gaan aan de slag met de rollen die je vervult, je krijgt inzicht in wat het van je vraagt om een positief verschil te maken en ook in het gedrag dat je mogelijk belemmert om succesvol te zijn.
Marc van Lieshout
Marc is een marketeer met oog voor marktontwikkelingen. Een strateeg die met je meedenkt als ondernemer, maar ook een coach die mensen in beweging brengt en verandering realiseert. Zo ondersteunt hij je met het realiseren van ambitieuze doelen en het werkelijk in de wereld zetten van ideeën en concepten.
De entree is zoals altijd gratis.
meld je nu direct aan
In deze eerste bijeenkomst van dit jaar hebben we Erwin Sigterman (@zzziggyman) als spreker gevraagd. Met bijna 17 jaar online ervaring heeft Erwin bij Colours en Symfony een bewezen aanpak (20UP) uitgewerkt die door veel klanten als zeer positief wordt ervaren. De aanpak om 20% te verbeteren (20UP) van online KPI's is de basis van deze presentatie. Daarnaast geeft Erwin concrete adviezen om zelf 20% verbetering te behalen. Hierin worden oa. neuromarketing, A/B testen, eye tracking, LAB Profile, kwalitatieve (product) content en klantreizen behandeld. Ook de zelf ontwikkelde kwaliteitstoets van E-Commerce platformen (ELAW-scan) wordt behandeld. Meten is namelijk essentieel om de doelstellingen te bereiken.
Erwin is al eerder te gast geweest en is als succesregisseur verbonden bij Colours (Lighthouse). Deze groep verbetert de resultaten van de klanten, waarbij ook de klant een actieve rol krijgt. In 2016 heeft deze aanpak bij de top 30 E-Commerce klanten een gemiddelde conversieverbetering van meer dan 20% laten zien.
De entree is zoals je gewend bent gratis.
In deze laatste bijeenkomst van dit jaar hebben we Herman Couwenbergh (@Hermaniak) als spreker gevraagd. 2016 was het jaar van de “transformatie” van SMC0413 naar het Inspiratie Netwerk 0413 maar als afsluiting van dit jaar kijken we toch nog even naar onze 'roots': social media.
Herman is al vaker te gast geweest en is als online consultant voor strategische inzet van social media in online marketing en oprichter van socialmedia.expertupdate.nl als geen ander op de hoogte van de ontwikkelingen van het afgelopen jaar.
In zijn presentatie deelt hij met ons de belangrijkste wetenswaardigheden en laat hij zien welke ontwikkelingen in het social media landschap hebben plaatsgevonden. Welke (nieuwe) netwerken zagen we opkomen en welke gaan overleven?
Naast een terugblik neemt Herman zijn glazen bol mee en kijkt ook naar de toekomstige ontwikkelingen op het gebied van social media en hoe die ons in ons dagelijks leven beïnvloeden.
De entree is zoals je gewend bent gratis.
Op 10 oktober, de dag van de duurzaamheid, zijn we te gast bij Neovito in St. Oedenrode. Neovito (reconnecting our future) is een " kraamkamer voor morgen" waar nieuwe en soms verrassende verbindingen gelegd worden of "vergeten" verbindingen hersteld worden om oplossingen te vinden voor de transformerende periode waarin we ons bevinden. Neovito is gevestigd op de locatie waar Familiebedrijf Van Kaathoven afval- inzameling, verwerking en recycling ooit begon. Onze gastheer Rob van Kaathoven vertelt ons meer over het ontstaan, de bijzondere plek en hun visie op ondernemen en duurzaamheid.
Tessa van Zadelhoff gaat ons deze avond meer vertellen over computational thinking. De wereld om ons heen verandert in een rap tempo en dit betekent dat er van ons andere competenties gevraagd worden. Dat geldt ook voor onze kinderen. Tessa vertelt over hoe je hier in het basisonderwijs al op in kunt spelen. Tessa heeft veel kennis en ervaring als projectleider onderwijsinnovatie voor de Stichting PRODAS in Asten. Daarnaast geeft zij vanuit Warempel.nl veel workshops, training en adviezen op het vlak van techniek, ICT en ontdekkend leren.
Omdat je zelf nooit te oud bent om te leren kun je in het tweede deel van de avond zelf deelnemen aan interactieve workshops waarbij je kunt programmeren met robots, de mogelijkheden van VR kunt ontdekken en aan de slag kunt gaan met andere uitdagende technologieën. Ook kun je kennismaken met een aantal mooie verbindingen die Neovito reeds gelegd heeft. De mensen van Cindle.nl zijn experts op het gebied van "The Internet of Things" en helpen bedrijven bij de toepassing in hun dagelijkse business. Uiteraard brengen zij deze avond een aantal mooie voorbeelden mee. Hart4Food heeft als start up als doel voedselverspilling te reduceren. Zij maken hierbij gebruik van oude technieken zoals het drogen en wecken van groenten en fruit die door hun visuele kwaliteit niet geschikt zijn voor de reguliere verkoop. Je kunt deze avond zien (en proeven) welke bijzondere smaaksensaties zij al ontwikkeld hebben.
Als deelnemer van deze interactieve avond nodigen we je van harte uit je gedachte, idee of inspiratie met Neovito te delen. Toegang is zoals altijd gratis. Een vrijwillige bijdrage voor de onkosten wordt gewaardeerd. Let op het aantal mogelijke deelnemers van deze avond is beperkt.Annette Cost werkt sinds 2012 onder de naam TekstGevoel als zelfstandig tekstschrijver en helpt mensen hun verhaal te vertellen, door hun gedachten te vatten in een verhaal dat bij ze past of door hun eigen verhaal te redigeren.
Om te laten zien wie je bent en wat je doet vertel je verhalen, door middel van een blog, via een website of social media. Maar… waar haal je toch steeds weer inspiratie vandaan? Social media kunnen een waardevolle ideeënbron zijn als je weet hoe je moet zoeken. Annette laat tijdens “Social media als inspiratiebron” zien hoe je van een socialmediaplatform een inspirerende ideeënbron maakt en geeft tips hoe je die inspiratie kunt verwerken in bijvoorbeeld een blog.
Het belooft weer een boeiende avond te worden. Je bent van harte welkom om deze avond bij te wonen!
Presentatie is terug te vinden op slideshare
Nathan Veenstra startte in 2012 met Letterzaken, waarmee hij zich toen enkel focuste op teksten. Nu zijn teksten nog steeds een belangrijk onderdeel van zijn werk, maar in de afgelopen jaren is hij van tekstschrijver getransformeerd naar SEO Content Specialist. Je kunt bij Nathan dus terecht voor je vragen omtrent content en SEO. En dat is dus ook waar hij op 14 maart zijn verhaal over zal doen.
Hoe zorg je ervoor dat je content vindbaar wordt? Wat zijn zoal de factoren waar je rekening mee moet houden? Nathan kent de ins en outs vanuit de theorie en de praktijk. Hij doorliep diverse SEO-opleidingen bij het trainingsinstituut SEOguru van Alain Sadon en is dagelijks bezig met SEO en content. Zijn kennis op deze vakgebieden deelt hij op zijn eigen blog en op het onlinemarketingblog Marketingmed.
Alvast voorbereiden op Nathan’s presentatie over SEO en content? Iedere maandag kun je meedoen met ‘Test je SEO-kennis’ op zijn Facebookpagina. En als je brandende vragen hebt, kun je hem deze alvast stellen op Twitter.
In 2013 is hij gestart met Marketingmed, een onlinemarketingblog waar in die jaren al bijna 200 auteurs uit Nederland en België voor hebben geschreven. Ze richten zich op online marketeers en ondernemers die meer over online marketing willen weten. Naast Marketingmed is hij sinds kort gestart met Online Bazen, een strategisch online marketing bureau gevestigd in Den Bosch.
Hij zal bij IN0413 spreken over content marketing. Hij laat zien hoe hij Marketingmed heeft opgebouwd en hoe je zelf een contentstrategie opbouwt. Wat zijn buyer persona’s en hoe zet je dit in? Welke content zorgt voor traffic en hoe zorg je ervoor dat traffic ook leads oplevert? En, hoe bouw je nou uiteindelijk een contentplatform. Voor iedere marketeer en ondernemer interessant. Want of je nu een ZZP’er bent of een online marketeer, in zijn verhaal en tips kun je je altijd inleven. Zeker omdat hij niet alleen laat zien waar hij goed in is, maar juist zijn valkuilen waarvoor hij jou wil behoeden.
Deze avond zal in het teken staan van gedreven, vernieuwende, jonge ondernemers. Ondernemers die vanuit globale trends en ontwikkelingen de vertaalslag maken naar lokale acties.Via lokale netwerken van jonge ondernemers pakken ze acties aan, maar met aandacht voor behoud van de aarde. Niet gedreven om veel geld te verdienen, maar om hun persoonlijke doel te halen: een ieders Massive Transformative Purpose. Kortom: Een avond met een spetterend en ondernemend programma om je te inspireren, en om daarna zelf de volgende stap te zetten!
Zij starten met de wil om iets te veranderen op kleine schaal. Door verbindingen met gelijkgestemden op de hele wereld kunnen deze oplossingen snel groeien. En door de contacten snel te verspreiden over de verschillende continenten.
Zo genieten ze samen als ambassadeurs van ieders ideeën en succes.
Maar hoe pakken zij deze plannen nu aan?
Hoe manifesteert zich dit nou?
Hoe ziet dat er in de praktijk uit?
Hierover zullen Nick van Breda en Imke de Korte (beide Misfits) jullie alles gaan vertellen.
Misfits is een innitiatief voor jonge Wondernemers & Bijzondernemers.
Samen op één inspirerende plek in het centrum van Uden om hun droom als ondernemers waar te maken. Met producten en diensten door elkaar. Een plek om begeleid te worden in hun eerste stappen in hun ondernemerschap. Om samen van deze plek verder te groeien
Als een dromer en een optimist brengt hij de juiste mensen samen om veranderingen waar te maken.
Nick houdt ervan community's te beheren op sociale platformen. Zijn hoger liggend doel is veranderingen in de wereld te versnellen door iedereen en alles met elkaar te verbinden. Als dromer, optimist en ontwerper zorgt hij dat de juiste mensen samenkomen om innovatie mogelijk te maken. Nick ziet zichzelf als een wereldburger met sociaal ondernemerschap in zijn bloed.
Hij houdt zich bezig met :
- schrijven van wetenschappelijke stukken over de toekomst van co-creation en crowdsourcing
- het schrijven over het werk van Book/Platform 2
- presenteren
- organiseren van hackathons, conferenties, pressure cooks(innovatie).
Als groot fan van nieuwe technologie starte hij met trendwatching in 2012 met Can-Do Productions en al snel wist hij zich te omringen met jonge (W)ondernemers. Hij zoekt nu niet alleen naar oplossingen maar helpt ook mensen,instituten en management te innoverenKijk ook even op zijn website voor nog meer achtergrond informatie over Nick
Nieuwsgierig naar de wereld.
Nieuwsgierig naar verhalen.
Nieuwsgierig naar de toekomst.
Agenda:
Meten is weten! Dat weten we allemaal. Maar wat valt er allemaal te meten over jezelf en hoe doe je dat? Maar misschien wel veel belangrijker wat heb je aan al die data! Dat is iets waar Joost Plattel ons 9 november alles over gaat vertellen.
Kortom een avond over o.a. smart socks/ smart tooths/ bloeddrukmeters / hartslagmeters/ stappentellers /slaapsensoren / apps en andere slimme technologieën die je zeker niet mag missen.
Joost Plattel is co-founder van QS Europe en QS Amsterdam. Als data-strateeg helpt hij organisaties en mensen de waarde van data te ontdekken. Dit doet hij door het bouwen van prototypes en het opzetten van experimenten. Technologie zoals we het nu kennen heeft een mooie eigenschap om onzichtbare dingen zichtbaar te maken, hoe kunnen we deze eigenschap gebruiken?
De Quantified Self gaat in op de vraag hoe technologie ons zou kunnen helpen iets over ons zelf te leren. Door zelf te meten, kan je persoonlijk op onderzoek uit naar bijvoorbeeld je slaap en gezondheid, maar ook je productiviteit en gedrag. Met persoonlijke voorbeelden en experiment geeft Joost Plattel een idee hoe je Quantified Self in zou kunnen zetten om inzicht te krijgen in je eigen leven en mogelijk zelfs je gedrag te veranderen.
Quantified Self heeft impact op gebieden zoals de zorg, maar ook op wetenschap en ict, wat zijn de mogelijkheden van technologie in deze gebieden en hoe past de Quantified Self beweging hier in? En hoe zit het met privacy en ethiek? Ook die komen ter discussie in de presentatie van Joost Plattel.
Maandag 12 oktober organiseert SMC0413 een avond over de invloed van online media en hoe organisaties hier op in kunnen spelen. We kennen allemaal de kracht van taal en inmiddels weten we het allemaal wel: communicatie is mensenwerk. Zowel offline als online. In de wereld waar we het voorheen hadden over massacommunicatie, is met de komst van social media "multi-1-op-1 communicatie" ontstaan. En waar interpersoonlijke communicatie is, speelt psychologie een rol. Zeker als er sprake is van tussenkomst van een medium (computer/platform/netwerk) - we spreken van gemedieerde communicatie - is het vakgebied van sociale- en mediapsychologie 'aan zet'.
Waar namelijk communicatie plaatsvindt, zijn er 'kansen' voor het inzetten van persuasion ofwel gedragsbeïnvloeding. Op een manier die authentiek, ethisch en eerlijk is, wel te verstaan. Want anders spreken we van manipulatie. Automatisch gedrag, besluitvormingsprocessen en heuristieken zijn het speelveld waar we ons nu begeven. Juist doordat we verbonden zijn, alles gemeten wordt, interesses en motivaties inzichtelijk worden, kunnen we persuasion effectief inzetten om mensen in onze richting te laten bewegen.
Social Media bieden uitgebreide mogelijkheden om psychologische constructen zoals social proof, sympathie, loss aversion en labelling in te zetten. De diverse social platformen hebben allen hun 'psychologische kenmerken' waar Mischa uitgebreid op in gaat. Je krijgt inzichten en praktische tips over hoe je in een online sociale omgeving gedrag van je doelgroep kunt sturen.
Je krijgt inzichten en praktische tips over hoe je in een online sociale omgeving gedrag van je doelgroep kunt sturen. Daarnaast vertelt Mischa ons aan welke voorwaarden jouw content moet voldoen om viraal te gaan.
Mischa Coster MA MSc is mediapsycholoog: hij houdt zich bezig met hoe 'de mens' media consumeert en hoe media door organisaties effectief ingezet kunnen worden op basis van 'evidence-based' psychologische inzichten. Al ruim 15 jaar werkt hij samen met klanten en relaties aan vraagstukken op het raakvlak van online media, psychologie en techniek. "I change how people see things" is zijn lijfspreuk. Hij doet dit door evidence-based en theory-inspired psychologische strategieën in te zetten. Mischa wordt aanbevolen door dr. Robert Cialdini, dé internationale topexpert en wetenschapper op het gebied van gedragsbeïnvloeding.
Mischa is mede-oprichter van en Director of Consulting bij Grey Matters, een onderzoeks- en adviesbureau dat zich volledig heeft gespecialiseerd in de praktische toepassing van inzichten uit de sociale- en mediapsychologie. "Insight, Intervention, Inspiration" is wat Grey Matters kan bieden. Mischa is gespecialiseerd in gedragsbeïnvloeding met behulp van sociale technologie: Social Media Persuasion. Dit doet hij als adviseur voor zowel profit (T-Mobile, Rabobank, SNSREAAL, rockstart, Capgemini, Tribal, Mirabeau, Samsung, Linkedin, RTL, Rotterdam The Hague Airport ea), overheid (het CAK, bijna alle ministeries) als nonprofit (NIMA, NISB, GGD ea).
Daarnaast is hij mede-oprichter en bestuurslid van de Social Media Club Utrecht en co-founder van TEDxHogeschoolUtrecht en TEDxUtrecht. Ook is hij als expert member verbonden aan de Brand Boardroom. Mischa wordt regelmatig uitgenodigd als gastdocent bij de Haagse Hogeschool, Universiteit Maastricht, Radboud Universiteit Nijmegen, Universiteit van Amsterdam, Beeckestein Business School en Nyenrode Business University. www.mischacoster.com
14 september is de aftrap van seizoen 2015-2016, met ‘voor ieder wat wils’. Leerzaam, prikkelend, speels en ambitieus! Tijdens onze vergaderingen hebben we elkaar uitgedaagd en gestimuleerd. Ontdekt en geleerd. Met als conclusie dat we willen groeien naar een volgend level! En wie kunnen we daar beter voor vragen dan Sem van Geffen!
Sem van Geffen weet mensen spelenderwijs uit te dagen en in beweging te brengen naar groei. Met elementen uit games laat hij jullie ervaren hoe je online je bereik kan vergroten. “Groei vraagt om inspanning en waarom zou je dit niet op een leuke manier kunnen doen?”, zo laat Sem ons enthousiast weten. En voordat wij het in de gaten hebben legt hij ons op inspirerende wijze uit hoe dit in elke leersituatie toe te passen is, ook bij social media.
Als trainer, ontwikkelaar, organisator en community manager hebben wij Sem uitgedaagd jullie 14 september mee op reis te nemen naar ‘the next level van SMC0413’
Het wordt een interactieve en inspirerende avond en we zien jullie graag weer verschijnen!
Deze keer zijn we uitgenodigd bij Brasserie Graag op de Markt in Veghel. Brasserie Graag is geopend sinds maandag 27 april. Bas en Melinda nodigen ons uit om tijdens deze Social Media Club avond een kijkje te nemen op hun nieuwe locatie een aanwinst voor de Veghelse markt.
GraaG is een brasserie waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat en waar je ten alle tijden terecht kan om een heerlijk hapje te eten.
SMC0413 houdt zich bezig met online platforms. Sociale media zoals Facebook en LinkedIn zijn daarin misschien het meest bekend, maar we gaan hiermee voorbij aan internetradio.
Om hier meer over aan de weet te komt pionier Michel de Winter van Radio Hi-tec maandag 08 juni naar De Pul in Uden.
Radio Hi-Tec is opgericht door Michel de Winter. In 1982, toen vanuit Groningen, ging radiostation "Torretella" de lucht in. In 1986 kwam de doorbraak en werd zijn zender, met ruim 300.000 luisteraars een grote bekendheid in het Noorden van het land en later in het mooie Brabant, waar de zender Hi-Tec gesticht werd. In 2000 besloot Michel de FM band echter in te ruilen voor het Internet, het toen al pionieren leverde hem internet radio op. Hij was de eerste in Nederland die het presteerde om "realtime" webcam in combinatie met audio bij jou op je beeldscherm te presenteren.
Michel gaat ons deze avond vermaken met de ins- en outs over internetradio en mogelijkheden voor ons als luisteraar. Zijn primeur is zijn eigen nieuwe app en ook hierover zal Michel openlijk vertellen.
Altijd al benieuwd geweest naar wat internetradio inhoudt?
Op deze avond hoor je hoe sportverenigingen uit Veghel, Uden en Oss hun krachten bundelen. Sociale media spelen hierin een steeds functionelere rol. Verschillende sportverenigingen uit de regio delen hun expertise: ‘Leren door te delen. Voor elkaar en met elkaar!’ Je hoort ervaringsverhalen van sportclubs uit de regio.
De inleiding wordt verzorgd door Ellen van Mierlo van Sportief!Support, actief in deskundigheidsbevordering voor en door sportverenigingen.
Opgevolgd door sprekers Joost Kouwenberg, PR & communicatie sportvereniging Saturnus HC en Bas van der Donk, voorzitter Olympia ’89.
In de presentatie zal Joost iets vertellen over de wijze waarop Saturnus HC de communicatie naar de leden en naar externen verzorgd wordt en op welke wijze social media hierin een rols speelt. Naast de successen hierin zal Joost ook zeker vertellen wat er niet goed gaat/ging en wat valkuilen zijn.
Door het gebruik van social media kun je '24/7' een vereniging zijn. De Osse handbalclub Olympia'89 besloot zo'n twee jaar geleden om de communicatie te moderniseren en plukt daar nu de vruchten van. Het wij-gevoel is versterkt en de vereniging staat steeds meer in de spotlights. Olympia houdt een presentatie waarin uit de doeken wordt gedaan hoe je deze omslag relatief eenvoudig kunt maken.
De avond wordt afgesloten met een korte workshop. Aan het eind van de avond heb je tips & tricks voor jouw sportclub om actief aan de slag te gaan met social media.
In een inspirerende omgeving in de Goblin te Uden nemen twee boeiende sprekers je mee naar het raakvlak van leren, werken en spel. Met als doel het leven van studenten en werkenden leuker en gemakkelijker te maken.
Kinderen, pubers en jongvolwassenen willen de wereld ontdekken en dat doen ze 't liefst en het meest gemakkelijk door te spelen. Laat je verrassen, kom luisteren en speel mee!
Sem: "Mijn passie is het ontwikkelen van betekenisvolle en motiverende leersituaties."
Sem van Geffen is auteur van het studieboek Gamification in de klas en neemt u deze avond mee in de wereld van gamification. Wat is het, waar is het uitgevonden en wat kun je ermee? Met voorbeelden van hoe spelconcepten en elementen uit games gebruikt kunnen worden om het werken in bedrijven en leren op scholen leuker te maken.
Michiel: "De gezamenlijke noemer in al mijn werk is het creëren van beleving met impact."
Michiel is het creatieve brein achter veel games van Living Story. Hij maakte o.a. Moordweekend, Teamgames als The Phone en Managementgames.
Door zijn ervaring met honderden avonden `De Nacht van de Weerwolven`, kent hij elk geraffineerd aspect van het spel, en is hij de ideale moderator van dit gruwelijke communicatiespel.
Na een twittervolle afsluiting in 2014 starten we dit jaar onze eerste bijeenkomst in Uden.
Voor de 1e bijeenkomst kun je ons nog op televisie zien. Zondag 28 december zie je Joost van Beek en Léonne Meijs van SMC0413 aan tafel bij Bart in het programma Reactor van Skyline TV. Gemist? De herhaling is op 02 januari en daarna via uitzending gemist.
Maandag 12 januari beginnen we het nieuwe jaar met Henk Jan Geel als spreker en restaurant Señor PP als gastlocatie.
Een extra nieuwjaarsvoordeel op deze avond is dat restaurant Señor PP elke bezoeker van SMC0413 voorafgaand aan de avond een kortingsmenu aanbiedt. Heerlijk en kwalitatief eten in rust tegen gereduceerd tarief. Schuif aan tafel bij team SMC0413 en eet gezellig met ons mee.
Nick Wondergem van Señor PP is zelf zeer actief met de sociale media en zal ons deze avond een kijkje in zijn keuken geven.
Vervolgens zetten we het platform Linked In in de sportlights en dan met name voor professioneel, zakelijk gebruik. Hiervoor hebben we Henk Jan Geel van Bright Mind Media bereid gevonden zijn kennis en kunde met ons te delen. Met Bright Mind Media is Henk Jan gericht op het ontzorgen en inspireren van ondernemingen door het verbeteren van de inzet van sociale media. Henk-Jan is een ervaren LinkedIn trainer en social marketeer en vertelt ons erover. Hij is online te vinden sinds 1995 en helpt ondernemers social media effectief in te zetten. Met workshops, training (ook in-company), strategie, implementatie en uitvoering wordt social media op een heldere en doeltreffende manier ingezet.
Om zelf de tips van de sprekers van 2014 mee te nemen voor je content voorbereiding en een voorbereiding te treffen voor 2015, kan je bij Bright Mind Media een marketing kalender downloaden. Doe het meteen en doe er alvast je voordeel mee.
Op deze eerste bijeenkomst van SMC0413 op maandag 12 januari 2015 zal Henk-Jan aan de hand van een aantal bedrijfsvoorbeelden uiteenzetten hoe je als persoon en bedrijf LinkedIn kan inzetten voor zowel meer leads als sales.
© Inspiratie Netwerk 0413