Elke activiteit vraagt om bekendheid, dat is van alle tijden. Dit gebeurt vooral door offline en online communicatie.
Hoe zijn deze twee communicatiemiddelen verlopen bij Cultuur & Foodfestival Fabriek Magnifique 2014, zowel in de voorbereidingstijd als tijdens het festival? Vanuit Social Media Club 0413 (@SMC0413) zijn we gevraagd deze coördinatie en uitvoering van de online communicatie activiteiten op Facebook en Twitter voor onze rekening te nemen. Samen met directeuren Jan van Hoof en Bart Buijs kijken we hier op terug op maandagavond 13 oktober bij CHV Noordkade in Veghel.
Thema van de avond
Het promoten van een groots evenement via Social Media
Op vrijdag 11 juli jl. ging het 3 daags durende Festival Fabriek Magnifique officieel van start. In een ongedwongen en gezellige sfeer hebben ruim 65.000 mensen uit de wijde omgeving het festival bezocht en ervaren. Wij, vanuit SMC0413, waren al maanden voorafgaand aan het festival actief in de digitale wereld. Het uiteindelijke doel was om tijdens het festival de optimale verbinding te leggen tussen het beleven en ervaren van de bezoekers in het moment van het festival en de rol van social media.
Onze sprekers
Jan van Hoof en Bart Buijs
Jan van Hoof (links) en
Bart Buijs vormen gezamenlijk de directie van de organisatie en lichten verder toe hoe het is om een groots evenement zoals Fabriek Magnifique te organiseren en wat er allemaal bij komt kijken.
Tevens zal SMC0413 je vertellen over de online activiteiten, onderzoek en de uitkomst dat verzameld is tijdens het promoten van Fabriek Magnifique via social media.
Locatie
Dit keer zijn we te gast bij CHV Noordkade in Veghel. De CHV Noordkade in Veghel is de thuishaven voor diverse organisaties die zich richten op kunst, food, cultuur en vrijetijdsbesteding. Ooit was dit de locatie van Europa’s grootste mengvoederfabriek, maar nu is het een bijzondere plaats waar je veel kunt beleven, leren en proeven.