Van Overtoom naar Manutan, hoe doe je dat?
Overtoom … Overtom … Overtan … Manutoom … Manuton … Manután!?
Wellicht klinkt dit je bekend in de oren en denk je, Ja! wat was dat nou? En Overtoom heet nu Manutan?? Ik begrijp er niets meer van! Nieuwsgierig? Graag willen we je meenemen in het complete verhaal en hebben daarom Joris Verhaak uitgenodigd. Joris Verhaak maakt deel uit van het creatief team van Canday, het creatief bureau uit Heeswijk-Dinther dat de rebrandingcampagne 'Het nieuwe Overtoom is Manutan' heeft ontwikkeld.
Thema van de avond
Wat doe je als je naam én je ‘Tuut!-Tuut!’ verdwijnen?
Het kan je bijna niet ontgaan zijn. Het oude bekende merk Overtoom is de afgelopen maanden veranderd in Manutan. Van 85% naamsbekendheid naar 0%. Hoe pak je dat aan? Hoe zijn wij tot Bob de Haan gekomen? En hoe hebben we de afgelopen maanden de campagne sociaal op koers gehouden? Van hysterische Bob fans tot nachtelijke doodsbedreigingen. Alles komt langs tijdens dit inkijkje in een bijzonder opvallende én effectieve campagne.
Onze spreker
Joris Verhaak
Joris Verhaak is Creative Strategist & Concept Developer. Begonnen in Amsterdam bij OER en LostBoys, maar sinds een paar jaar bij Canday. Hij creëert hier concepten die vorm, verhaal, tactiek en technologie laten samensmelten tot iets heel moois. Jonge, frisse, effectieve ideeën voor onder andere Jumbo, Shoeby, Leolux, en Manutan.
Locatie
Dit keer zijn we te gast bij Ben van Dijk Electronics in Uden. De winkel is vorig jaar totaal vernieuwd en helemaal klaar voor de toekomst. Nieuwe inrichting, huisstijl en website. Directeur Benito van Dijk zal hier kort wat meer over vertellen.