Zoals veel bedrijven richten ook Billy Bird Park Hemelrijk en Plus Supermarkt zich op consumenten. Beide bedrijven wilden iets extra's voor hun klanten doen. Op deze avond spreken zij over de rol die de nieuwe (social) media hierin heeft gespeeld!
Ton Derks is de recreatieondernemer achter Hemelrijk. Vijf jaar geleden had hij ruim 50.000 abonnementhouders die hij iets extra's wilde bieden. Zo is het idee ontstaan om een samenwerking met winkels in de omgeving aan te gaan, een spaarsysteem. Nederlanders zijn er verzot op. Zo kwamen ze op het idee dat er bij winkels in de omgeving gespaard zou kunnen worden. De eerste winkelier die hij vroeg of hij interesse had, was
Benito van Dijk. Hij wilde meedoen, maar dan moesten de punten ook bij
Ben van Dijk ingewisseld kunnen worden. Om deze reden hebben ze dit initiatief bij een nieuw bedrijf ondergebracht: "
Friends Enterprise”. In die vijf jaar heeft Friends Enterprise zich bezig gehouden met de klantenkaart Friendscard, een digitale cadeaubon, dagdeals, het bouwen van websites en nieuwsbrieven. Het laatste jaar groeiden ze enorm en ligt de focus volledig op het inrichten van apps op Facebook. Dit soort apps zijn software programmas die ieder bedrijf op zijn bedrijfspagina kan plaatsen. Op deze manier kun je acties, oftewel campagnes, op Facebook houden. Volgens Ton Derks biedt Friends Enterprise ondernemers het gereedschap om een relatie met hun klanten/gasten aan te gaan en te onderhouden. Het is belangrijk dat je weet wat je bedrijf doet en hoe je hiermee effectief om kunt gaan alvorens je dat op social media inzet. Ton Derks zal tijdens zijn verhaal ingaan op zijn ervaringen als ondernemer bij
Billybird Park Hemelrijk en bij Friends Enterprise.
"Social media, een must of een lust" dat is
Wim Eijkemans (ondernemer van twee
PLUS supermarkten) zijn kijk op social media. Wat begon vanuit het gevoel; "wij moeten ook wat" groeide uit tot een wezenlijk communicatie kanaal. Zoals ieder ander startte het met wat zelfonderzoek en probeersels op verschillende social media kanalen, waaronder Twitter en Facebook. Wim en zijn vrouw Mary-Anne zochten en vonden vervolgens hulp bij Ton Derks van Friends Enterprise. Middels enkele sessies over wat je wel en vooral niet moet doen bij het zakelijk gebruik van social media is het Wim en Mary-Anne gelukt om een levendige
Facebook pagina te maken en een wekelijkse nieuwsbrief die naar 1900 mailadressen word verstuurd.